Wennen aan Brest - Reisverslag uit Brest, Frankrijk van Marleen Hoekstra - WaarBenJij.nu Wennen aan Brest - Reisverslag uit Brest, Frankrijk van Marleen Hoekstra - WaarBenJij.nu

Wennen aan Brest

Door: marleenhoekstra

Blijf op de hoogte en volg Marleen

11 September 2011 | Frankrijk, Brest

Bonsoir à tous!

De eerste week is inmiddels voorbij (gevlogen). De tijd gaat snel en m'n kamer begint te wennen, al verlang ik nog steeds naar m'n eigen grote tweepersoons bed!

Maandag heb ik samen met Ann en pap de stad een beetje verkend, hen laten zien wat ik zo ongeveer wist te vinden. 's Middags maar een beetje van het weer genoten hier in het park, vlak naast het gebouw waar ik zit. Het weer is hier echt onvoorspelbaar. Als het 's ochtends regent en ontzettend bewolkt is kan het binnen twee uur omslaan naar heerlijk weer, en andersom helaas ook. Ze zeggen trouwens altijd dat het in Nederland zo veel regent, maar die mensen zijn vast nog niet in Brest geweest. Ik heb namelijk al vrij veel regen gezien.

Dinsdag kwam Annelie bij mij. Het plan was dat we gingen winkelen maar ik had (alweer) last van voorhoofdsholte ontsteking dus hebben we besloten om lekker rustig aan te doen en filmpjes te kijken. Ze bleef gezellig slapen en woensdag hebben de winkels in Brest even goed bestudeerd. Ik denk dat ik me hier de komende maanden wel vermaak. Genoeg winkels dus dat komt goed.

Donderdag had ik nog even een dagje rust ingepland omdat ik me nog steeds niet helemaal beter voelde. Lekker uitgeslapen dus en daarna toch maar geprobeerd om met de fiets bij ESC te komen. Wonder boven wonder verdwaalde ik niet en het lijkt goed te doen. En anders kan ik altijd nog met de bus, want vanaf een halte hier in de buurt gaat een rechtstreekse lijn naar ESC.
Mja of ik nou op de bussen hier wil vertrouwen... Nee. Ik heb de bus hier nu al vaker gemist dan gehaald. Ze houden zich niet echt aan de vertrektijden.

Vrijdag ben ik samen met pap en Ann eindelijk naar IKEA geweest. De muren waren nog wat kaal dus een paar leuke posters gekocht, wat extra handdoeken, kleerhangers en een kurkentrekker, hartstikke belangrijk.
Aan het eind van de middag was het dan zover, afscheid nemen, want ze zijn gister weer naar Nederland vertrokken. Toch wel lastig, omdat ik dan nu toch echt 'alleen' in het verre Brest zit. Maar veel tijd om verdrietig te zijn was er niet, want er was een 'Big Night out' gepland die je niet wilde missen. Deze avond bestond uit eerst wijntjes en biertjes (en de rest) drinken bij de Noorse student en daarna de stad in. We kwamen uiteindelijk en een gezellige, kleine club waar ik de muziek erg goed vond dus ik heb me uitstekend vermaakt. Niet raar dat ik vervolgens 'al' om 5.45 uur thuis was. Lijkt me duidelijk dat het een enorm gezellige avond/nacht/ochtend was.

Het lijkt me overbodig om te zeggen dat ik zaterdag eerst maar weer eens uitgeslapen heb. Even boodschappen doen en daarna ben ik naar een duitse studente (Julia) gegaan. Dat klikt heel goed dus daar ga ik vast vaker heen. Het blijkt dat we dezelfde smaak hebben wat films betreft dus gaan we misschien volgende week naar de bios. Helaas is vrijwel alles hier nagesynchroniseerd dus wordt het toch franstalig, maar ach.. we komen hier tenslotte om Frans te leren.

Vandaag heb ik zowaar hardgelopen. M'n conditie blijkt op niveau nul te zijn na mijn blessure van de afgelopen maanden dus dat wordt weer opbouwen. Vanmiddag heb ik de posters opgehangen en alles een plekje gegeven, zodat m'n kamer nu eindelijk 'af'is. Al met al vind ik het zo best gezellig. Ook moest ik nog even schoonmaken want het was niet echt schoon toen ik hier kwam volgende week (misschien met de Franse slag ofzo..?).

Morgen begin ik op school, eerst iets van een introductie of welkom en dan beginnen de lessen vanaf dinsdag. Ik hoop dat ik het een beetje bij kan houden. Ik heb nog steeds geen idee hoe ik management accounting en bedrijfsrecht in het Frans ga kunnen volgen maar we gaan het meemaken. Ik ben benieuwd!

Ik zal ook proberen hier wat foto's te plaatsen en anders zijn ze op facebook terug te vinden.
Het probleem is alleen dat het internet hier heeeeeeeel erg langzaam is. Daar moet ik nog wat aan doen want ik kan nu vrijwel niets, erg frustrerend.

Dit lijkt me wel weer genoeg voor vandaag. To be continued...

Liefs,
Marleen

  • 11 September 2011 - 20:35

    Marthijn Voerman:

    Als ik dit zo lees heb je het daar wel naar je zin Marleen :) Succes op school deze week, het gaat je vast lukken!

    Saludos de Gijón

  • 13 September 2011 - 11:55

    Manon:

    Blij dat je je vermaakt daar, zijn altijd overal wel een paar leuke mensen om mee op te trekken! Ben benieuwd hoe je lessen gaan idd, lijkt mij zowiezo onmogelijk om wat dan ook te verstaan in het frans maar jij komt vast een stuk verder;)
    Veel verder dan Epop en de Ton kom ik hier niet, dus moet miss toch langs komen om eens te stappen in Brest!!
    Groetjes van iedereen hier!
    xxx

  • 14 September 2011 - 18:09

    Harma:

    Salut Marleen, via Manon heb ik je gevonden, want ik vind het wel erg leuk om je verhalen te lezen. En dat ziet er goed uit meid. Fijn dat je je goed vermaakt. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen in de lessen [voor mij blijftFrans toch abracadabra;-)]. Succes en plezier. Ik kijk uit naar je volgende verslag...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Brest

Brest, Bretagne

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2012

From Paris to Berlin.... Ehm Brest to Köln

16 December 2011

Driving home for Christmas!

21 November 2011

Rennes et Mont-Saint-Michel

11 November 2011

De tijd vliegt

20 Oktober 2011

Il y a longtemps!
Marleen

Na studeren in Frankrijk en stage lopen in Keulen, ga ik vanaf 10 september een half jaar backpacken door Noord-Amerika, Nieuw-Zeeland en Australië.

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 18235

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 02 Maart 2015

Wereldreis <3

04 Februari 2012 - 30 Juni 2012

Stage in Keulen

31 Augustus 2011 - 22 Januari 2012

Brest, Bretagne

Landen bezocht: