Zomer in Brest! - Reisverslag uit Brest, Frankrijk van Marleen Hoekstra - WaarBenJij.nu Zomer in Brest! - Reisverslag uit Brest, Frankrijk van Marleen Hoekstra - WaarBenJij.nu

Zomer in Brest!

Door: marleenhoekstra

Blijf op de hoogte en volg Marleen

02 Oktober 2011 | Frankrijk, Brest

Bonsoir!

Wat een weer! Zelfs in Brest was het zomer de afgelopen week! En natuurlijk moeten we daar van genieten!

Het was een vrij volle week deze week met veel lessen. Ik ben erachter gekomen dat we ook hier op ESC veel groepswerk moeten doen en dat is in het Frans toch wel lastig. Het verstaan gaat goed, maar een bijdrage leveren in het Frans vind ik toch lastig. Ik heb steeds het gevoel er maar een beetje bij te zitten en niet mee te kunnen doen. Dat is vrij frustrerend en ik hoop echt dat dat nog beter wordt!
Deze week had ik ook de eerste les Frans. Ik heb me opgegeven voor de cursus French B1, samen met wat andere Erasmus studenten. De les was donderdag om 8.00 uur, echt veel te vroeg! De docente was de hele week al afwezig geweest en ze was laat dus we waren nogal bang dat ze niet op kwam dagen en dat is wel vrij vervelend als je daarvoor om 6.00 uit bed bent gestapt! Maar ze kwam gelukkig. De eerste 5 minuten dacht ik echt dat ik gek werd. Ze praatte vreselijk langzaam met een overdreven goed gearticuleerde uitspraak, waardoor ik het gevoel had dat ze dacht dat we gek waren (nor-ma-le-ment on commance à 8.00 heure[schrijft 8.00 op het bord]). Gelukkig werd het daarna beter. Aan het eind van de les moesten we op papier op een aantal vragen beantwoorden waardoor ze het niveau van de klas kan bepalen en aan de hand daarvan zal ze een lesprogramma maken, dus ik ben benieuwd!

Naast de lessen heb ik ook weer een boel gedaan deze week. Donderdagavond was er een algemeen welkom voor alle internationale studenten in Brest (van Ecole Supérieure de Commerce en de Université de Bretagne occidentale) vanuit de gemeente in het hotel de ville. Hier kregen we wat te drinken en werd er een praatje gehouden door de burgemeester. Dit was in het Frans en aangezien er toch erg veel studenten zijn die weinig tot geen Frans spreken, werd er amper geluisterd. Daarna was er een buffet voor alle studenten, een grote chaos en er waren er veel meer dan verwacht dus er was weinig over toen ik daar aankwam dus ik heb uiteindelijk om 22.00 uur toch nog even thuis gegeten.
Vrijdag gaf het Franse meisje dat voor het ontvangst van alle Erasmus studenten van ESC gezorgd heeft en als vraagbaak fungeert, een feest ter ere van haar verjaardag. Dat was hartstikke leuk en er waren ook nog een paar van haar Franse vrienden. Daarna naar een club geweest met een grote groep.

Zaterdag ben ik met een paar studenten naar Le Conquet geweest. Een prachtig strand! En het weer was ook nog eens super dus het beloofde een geweldige dag te worden! Om bij Le Conquet te komen, moesten we eerst met de bus, een ritje van 40 minuten. Helemaal prima, zeker toen we na een korte wandeling bij het strand kwamen. Echt vreselijk mooi! (Foto's komen op Facebook). Gelukkig was ik voorbereid met m'n bikini al aan en een handdoek mee. Samen met Julia (het Duitse meisje) had ik al besloten dat we gingen zwemmen dus zo gezegd zo gedaan, we hebben in de zee gezwommen (ja op 1 oktober.. ongelooflijk) en het was verschrikkelijk koud! Ik dacht dat m'n voeten eraf zouden vallen. Maar gelukkig 'die hards' als wij waren, bleven we er wel een tijdje in zodat het vanzelf aangenamer werd. Daarna lekker opgedroogd in de zon. Een ontzettend geslaagde dag op het strand dus!

Vandaag was een dagje lekker rustig aan. Nouja eigenlijk was ik van plan te gaan studeren maarja het weer was nog zo lekker vandaag dat ik naar het park ben gegaan met een boekje... Zolang het lekker weer is moet je er van genieten natuurlijk! Vanmiddag ben ik naar Julia geweest, en hebben we samen met haar huisgenootje Pride&Prejudice gekeken. Voor zowel mij als voor Julia was dit al de 200e keer. Altijd leuk als je dezelfde film meeneemt naar Frankrijk omdat je die gewoon regelmatig MOET kijken.

Gister was er ook nog een verrassing toen ik onder de douche vandaan kwam. Er werd ineens op de deur geklopt en ik dacht echt, wie klopt er nou in vredesnaam op mijn deur, maar goed ik toch maar open gedaan. Stond daar de postbode met een pakketje.. Het handschrift op de enveloppe zei al genoeg, m'n lieve vriendje! Hij heeft me een pakketje gestuurd met onder andere hagelslag, unox tomatensoep en dropjes. Harstikke lekker :) Nogmaals bedankt lieve schat!

Dit verhaal is al weer langer geworden dan ik had gepland. Ik hoop dat alles goed gaat in Nederland en dat jullie ook van het weer genoten hebben. Hebben we uiteindelijk toch nog een beetje zomer gehad!

A la semaine prochaine!
Bisou

  • 03 Oktober 2011 - 08:55

    Annelie:

    Wat lief van hem toch weer! ja we hebben hier ook zeker van het weer genoten! klinkt allemaal helemaal goed daar zus! we skypen van de week weer goed? dikke kus

  • 03 Oktober 2011 - 12:59

    Henk Age:

    Dat zijn leuke verrassingen! na een maand zal je voorraad hagelslag inderdaad haast op zijn. Dus dat kwam mooi op tijd.
    Hier genieten we ook van het mooie weer hoor! Maar ja in zee zwemmen gaat ons niet lukken. Alhoewel, volgende week gaan we een paar dagen naar Domburg dus wie weet.
    Kus van je vader!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Brest

Brest, Bretagne

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2012

From Paris to Berlin.... Ehm Brest to Köln

16 December 2011

Driving home for Christmas!

21 November 2011

Rennes et Mont-Saint-Michel

11 November 2011

De tijd vliegt

20 Oktober 2011

Il y a longtemps!
Marleen

Na studeren in Frankrijk en stage lopen in Keulen, ga ik vanaf 10 september een half jaar backpacken door Noord-Amerika, Nieuw-Zeeland en Australië.

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 18239

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 02 Maart 2015

Wereldreis <3

04 Februari 2012 - 30 Juni 2012

Stage in Keulen

31 Augustus 2011 - 22 Januari 2012

Brest, Bretagne

Landen bezocht: