Rennes et Mont-Saint-Michel - Reisverslag uit Brest, Frankrijk van Marleen Hoekstra - WaarBenJij.nu Rennes et Mont-Saint-Michel - Reisverslag uit Brest, Frankrijk van Marleen Hoekstra - WaarBenJij.nu

Rennes et Mont-Saint-Michel

Door: marleenhoekstra

Blijf op de hoogte en volg Marleen

21 November 2011 | Frankrijk, Brest

Coucou!

Dit weekend was het eindelijk zover: met 7 andere buitenlandse studenten heb ik een bezoek gebracht aan Rennes en Mont-Saint-Michel. Zaterdag ochtend gingen we vroeg met de TGV naar Rennes. Snel de spullen naar het hotel gebracht en vervolgens de stad in om lekker te genieten van de sfeer en het weer. Want we hadden geluk dit weekend! Het weer was heerlijk. Zaterdag wel fris maar zonnig dus lekker op het terras gezeten en veel rond gelopen. Rennes is een ontzettend gezellige stad met een knus centrum en veel oude panden (Brest heeft dat niet vanwege de bombardementen in WOII). Overdag was het vooral rondlopen, de stad bekijken en een beetje winkelen. 's Avonds hebben we lekker in de stad gezeten en hebben we het nachtleven bekeken. We gingen met een aantal wel op tijd terug naar het hotel aangezien zondag Mont-Saint-Michel op het programma stond en we toch fris en fruitig in de bus wilden zitten om 11.30 uur.

Zondag dus vroeg op, even ontbijten bij een bakker in de stad en vervolgens met de bus naar Mont-Saint-Michel. En weer was het prachtig zonnig en blauw. Een heerlijke dag om buiten te zijn en het stadje en de abdij te bezichtigen. Een flinke klim, maar het uitzicht en de abdij zijn het zeker waard. Wat een prachtige plek. Een aanrader. Het voordeel voor ons was dat het betrekkelijk rustig was omdat het al november is, al waren er toch een aantal grote groepen Aziaten met flinke camera's. Altijd fijn als er mensen zijn die zich nog meer als toerist gedragen dan jij.. Na het bezichtigen van de abdij moesten we toch echt even bijkomen met een kopje thee/koffie en daarna ons bezoek afgesloten met een wandeling om MSM heen over het drooggevallen strand. Heerlijk en dat leverde nog een aantal mooie foto's op. Daarna hadden we nog een uur voor de bus kwam dus nog even lekker in het zonnetje gezeten. Tegen zonsondergang kwam de bus dus dat konden we ook nog even meepakken.

Na zo'n weekend ben je toch wel echt helemaal gesloopt en in de bus heb ik dan ook lekker geslapen. Uiteindelijk kwamen we om 22.45 uur weer met de TGV aan in Brest. En ja, dat voelt wel een beetje als thuis komen, ook al is het niet de mooiste stad. Maar zo waardeer je de andere steden die je bezoekt extra.

Wat betreft studeren had ik vorige week een drukke week. Er moet veel gebeuren voor het project voor Communicatie en ik had een tentamen Recht. Ik hoop ontzettend op een goed resultaat maar ik ben er niet echt zeker van. Nog nooit heb ik eerder 3 uur lang zitten pennen, dus een ervaring was het wel.
Deze week staat er nog meer projectwerk op het programma en morgen heb ik een tentamen Commerce International. Volgende week nog twee tentamens, dus ik heb genoeg te doen. Voor mijn tentamen Spaans heb ik een 15 gehaald (15/20, dus een 7,5 in Nederlandse cijfers) en daar was ik toch best wel blij mee.

Op dit moment ben ik vooral moe van alles en de drukte die ik op dit moment ervaar. Dat is niet erg, maar zorgt er wel voor dat m'n weerstand wat lager is. Ik hoop nu vooral dat de beginnende blaasontsteking die ik heb niet doorzet. Dus deze week wordt het veel slapen, water drinken en een beetje rustig aan doen. Een beetje opladen want komend weekend is er vast weer een heleboel te doen.

Hoe gaat het in Nederland? Midden in het Sinterklaas gebeuren? Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat Kerst dichterbij komt en dat tegen de tijd dat ik thuis kom, de kerstboom waarschijnlijk al staat..

Bonne soirée!
Bisous

  • 24 November 2011 - 12:40

    Yvonne:

    Wat klinkt dat allemaal gezellig, leukkk! :) De foto's zien er mooi uit, leuk om te zien!

  • 25 November 2011 - 06:26

    Desiree:

    Hey Marleen, klinkt lekker hoor! Snap dat je moe bent, ik ga gewoon naar school en dan ben ik al moe .. hahah al die nieuwe indrukken! Maar ik begin me al wel echt thuis te voelen in Manly:D.

    Ik ga sinterklaas ook compleet missen, vet vreemd, vooral omdat mijn broertjes enzo t wel vieren!

    Oef ben zo moe (moet ook eerlijk bekennen dat ik gister ben uitgeweest, maar ik was iets na 2 thuis..).. Het is nu half 6 hier, maar ik denk dat het een vroege avond wordt;)

    x

  • 07 December 2011 - 18:55

    Anneke B:

    Hoi Marleen, vandaag las ik weer eens even hoe het met je gaat in La France!
    Nu, alles klinkt goed zoals je het beschrijft en hoeven we ons geen zorgen te maken.(zou ik toch niet doen hoor)
    Dat je tijd er al weer bijna opzit had ik niet gedacht, maar rond de kerst naar huis is toch ook weer gezellig.
    Sinterklaas is net weg, we vierden het op Tirol met z,n allen. Dit was gezellig, vooral was het lachen om die dames met die dikke buiken!! Met mioj gaat alles z,n gangetje. ik zou zeggen, geniet nog even van het Franse "leven" en kom gezond weer thuis.
    Liefs, Anneke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Brest

Brest, Bretagne

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2012

From Paris to Berlin.... Ehm Brest to Köln

16 December 2011

Driving home for Christmas!

21 November 2011

Rennes et Mont-Saint-Michel

11 November 2011

De tijd vliegt

20 Oktober 2011

Il y a longtemps!
Marleen

Na studeren in Frankrijk en stage lopen in Keulen, ga ik vanaf 10 september een half jaar backpacken door Noord-Amerika, Nieuw-Zeeland en Australië.

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 18229

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 02 Maart 2015

Wereldreis <3

04 Februari 2012 - 30 Juni 2012

Stage in Keulen

31 Augustus 2011 - 22 Januari 2012

Brest, Bretagne

Landen bezocht: