La belle ville de Lyon - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Marleen Hoekstra - WaarBenJij.nu La belle ville de Lyon - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Marleen Hoekstra - WaarBenJij.nu

La belle ville de Lyon

Door: marleenhoekstra

Blijf op de hoogte en volg Marleen

12 Maart 2012 | Frankrijk, Lyon

Salut à tous!

Afgelopen week stond in het teken van een lang weekend Lyon. Woensdagnacht zou ik vertrekken met de trein van 2.10 naar Düsseldorf om vanaf daar om 6.30 naar Lyon te vliegen, een vlucht van 1,5 uur.
Helaas had de KVB (het OV in Keulen) besloten om zich woensdag aan te sluiten bij grote stakingen, dus de tram reed niet en ik moest met een taxi naar het station om er vervolgens achter te komen dat mijn trein vertraging had waardoor ik een uur moest wachten op Keulen Hauptbahnhof. Gelukkig was dit het enige dat tegen zat. De reis ging voorspoedig en met vooral een heleboel zaken mensen landde ik mooi op tijd om 8 uur op Lyon St Exupery. Vanaf daar met een tram naar Lyon centrum waar Esther en ik elkaar zouden ontmoeten. Na een dikke knuffel en heel veel enthousiast geklets hebben we eerst mijn spullen naar haar kamer gebracht omdat ik daar de eerste nacht zou slapen. Daarna meteen de stad in gegaan voor site seeing waarbij Esther me de mooie plekken van Lyon heeft laten zien en lekker samen gelunched. Zij had 's middags nog een college en ik heb toen een groep vrienden die ik in Brest heb ontmoet opgezocht om verder site seeing te gaan doen. Hartstikke leuk om hen weer te zien en het was weer net alsof we elkaar iedere dag zagen. 's Avonds lekker met Esther gegeten en vooral heel veel bij gekletst om daarna niet al te laat naar bed te gaan aangezien ik een nachtje over had geslagen.

De volgende dag zou ik Julia treffen bij het hotel waar ik de andere twee nachten zou slapen om samen te ontbijten en lekker te stad in te gaan om nog meer te eten en lekker thee te drinken. Het was prachtig weer dus lekker in de zon gezeten en genoten van de stad. We hebben daarnaast vooral de binnenstad en het Vieux Lyon bekeken, waar Esther na het voorbereiden van haar presentatie, zich bij ons voegde. Het idee was om 's avonds naar de film te gaan maar na het eten in één van Esthers favoriete restaurants, waren we eigenlijk beide niet meer in staat om te bewegen. Dit restaurant Flam's, bood een menu voor onbeperkt flams eten en een dessert voor vrij weinig. Ontzettend lekker en goed vullend. Na onze crême brulée konden we alleen niets meer dus hebben we besloten er wederom een vroege avond van te maken en ieder zijn bed op te zoeken.

Zaterdag wederom met Julia bij een bakkertje ontbijt gehaald om lekker buiten in de zon op te eten. Wat is het leven toch heerlijk af en toe! Na ons late ontbijt lekker de stad in geweest en gewinkeld, "gelukkig" zat mijn reistas op de heenweg al stampvol dus kon ik weinig meer dan een zonnebril kopen. Tegen lunchtijd besloot Es dat haar presentatie was voorbereid en kwam gezellig met ons lunchen en winkelen. Het grote overdekte winkelcentrum had ik alleen van buiten gezien en dat was echt enorm met veel te veel verdiepingen en winkels, maar de moeite waard om even een bezoekje te brengen, zelfs als je niets kunt uitgeven. Helaas was het gebouw 'Le Crayon', vernoemd naar zijn vorm (een potlood) gesloten, dus konden we helaas niet naar boven om te genieten van het uitzicht over Lyon. Hierna besloten we dat het nodig tijd was voor een kopje koffie/thee bij een ontzettend leuk café waar we dat weekend al eerder waren geweest. Hier troffen we ook Alejandro en de twee Griekse meiden en een Duitse vriendin van Julia. De plannen voor die avond moesten natuurlijk nog even doorgenomen worden. Uiteindelijk besloten we op te splitsen en te zien of we elkaar nog zouden treffen. Samen met Esther heb ik eerst een beetje rustig aan te doen om vervolgens rond 22.00/22.30 laat even snel wat te eten om daarna het uitgaansleven van Lyon te verkennen. We kwamen in een Australische bar waar veel studenten komen. Na een wijntje, een beetje dansen en een paar vreemde gesprekken besloten we om ons bij een paar Erasmusstudenten die Esther kende aan te sluiten. Het duurde nogal voordat zij een keus hadden gemaakt waar we heen gingen en na vooral een lange wandeling besloten Es en ik dat we ons bij Julia en haar Duitse vriendin zouden voegen in een pub. Hier hebben we vervolgens een ontzettend leuke avond gehad met gratis drankjes en een barman die toch wel erg veel op Ryan Gosling leek. Een onvergetelijke avond die eigenlijk niet zo lang had mogen duren dus de nacht was weer kort.

Zondagochtend had ik afgesproken met Esther te ontbijten bij een bakkertje bij haar om de hoek. Julia ging ook mee en na het ontbijt moesten we helaas afscheid nemen. Esther is daarna meegelopen naar het station waar ik de tram zou nemen die me weer bij het vliegveld zou brengen. Toch wel jammer dat het weekend zo snel voorbij is gevlogen. Na het afscheid nemen van Esther, was ik dus wederom alleen op reis met eindbestemming Keulen. Weer ging alles voorspoedig en omdat het zo helder was, hadden we een prachtig uitzicht vanuit het vliegtuig (rivieren, besneeuwde bergtoppen etc.). Gelukkig had ik een plaats gereserveerd in de trein naar Keulen wat het was ontzettend druk en chaotisch, maar dat is het volgens mij altijd op zondagavond. De tram reed gelukkig weer en rond 20.00 uur was ik weer thuis, waar ik na een dag reizen besloot om niet al te laat naar bed te gaan aangezien ik vandaag gewoon weer aan het werk moest.

Al met al was het echt een ontzettend gaaf weekend! Het was echt super leuk om Esther te bezoeken en weer even goed bij te kletsen, ervaringen te delen en samen op pad te zijn. Daarnaast was het ook heerlijk om Julia en Alejandro weer te zien!
Het was weer heerlijk om in Frankrijk te zijn en ik heb er wederom optimaal van genoten! De schade op mijn bankrekening moet ik nog bekijken, maar het was het helemaal waard.

Nu deze week eerst weer hard aan de slag. Het schijnt goed weer te worden eind van de week dus dat belooft veel goeds. Komend weekend zit ik natuurlijk niet stil, want m'n vader komt op bezoek! Hartstikke leuk en heb er nu al zin in.
Ik zal zo snel mogelijk foto's gaan uploaden op facebook, ik loop nog twee weken achter geloof ik. Mijn excuses voor het ongemak.

Tot snel!
Liefs Marleen

  • 12 Maart 2012 - 20:44

    Esther:

    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, het was super!! .. hahahah we konden inderdaad amper nog bewegen na die flams!! xxxxxxxxxxxxxxx

  • 12 Maart 2012 - 21:20

    Ann:

    Oeeeeeh die barman had ik willen zien!! Fijn dat je het naar je zin hebt gehad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Lyon

Stage in Keulen

Recente Reisverslagen:

15 April 2012

Ostern, daheim und Bundesliga

02 April 2012

Familie op bezoek - Deel II

25 Maart 2012

Lente!!

12 Maart 2012

La belle ville de Lyon

05 Maart 2012

Enjoying the good life..
Marleen

Na studeren in Frankrijk en stage lopen in Keulen, ga ik vanaf 10 september een half jaar backpacken door Noord-Amerika, Nieuw-Zeeland en Australië.

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 18255

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 02 Maart 2015

Wereldreis <3

04 Februari 2012 - 30 Juni 2012

Stage in Keulen

31 Augustus 2011 - 22 Januari 2012

Brest, Bretagne

Landen bezocht: