Lente!! - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Marleen Hoekstra - WaarBenJij.nu Lente!! - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Marleen Hoekstra - WaarBenJij.nu

Lente!!

Door: marleenhoekstra

Blijf op de hoogte en volg Marleen

25 Maart 2012 | Duitsland, Keulen

Hoi allemaal!!

Eindelijk!! De zon schijnt en wat is de wereld plotseling weer mooi! Heerlijk om weer de zon op m'n huid te voelen!

Maar laat ik bij vorige week beginnen.
Vorig weekend was mijn vader hier in Keulen. Meteen vanuit kantoor ben ik naar de stad te gaan om hem daar te ontmoeten. Die vrijdag was het de eerste dag dat het zulk ontzettend lekker weer was dus ik had 's middags al met een paar collega's buiten gelunched. Pap wilde natuurlijk ook meteen buiten op het terras genieten van een biertje (een Kölsch natuurlijk... we zijn tenslotte in Keulen). Hij huurde een kamer midden in de Altstadt dus prachtig gelegen ten opzichte van de Rijn, Dom en Brauhäuser. 's Avonds lekker gegeten op het terras bij een restaurant waar we toevallig al binnen waren gelopen toen we in Keulen waren tussen Kerst en Oud en Nieuw om m'n kamer te bezichtigen. Toch grappig dat we meteen al een goede plek hadden gevonden toen. Lekker gegeten en gekletst en niet te laat weer naar huis gegaan. We hadden allebei natuurlijk wel de hele week gewerkt en de volgende dag stond site seeing op het programma.
De volgende ochtend om een uurtje of 10 afgesproken om vervolgens een heerlijk stuk langs de Rijn te lopen. Het was wel zonnig, maar mistig dus het zicht was niet super. We hebben alvast mijn volgende appartement hier in Keulen gevonden, aan de rijn, prachtig modern, met balkon en veel glas. Ik hoorde afgelopen week van Richelle dat hier een aantal voetballers van 1. FC Köln wonen en dat je wel een flinke zak duiten mee moet nemen wil je dat kunnen betalen. Helaas, helaas. Hier moesten we natuurlijk wel ook even op het terras een kopje koffie/thee drinken. Daarna via het Severinsviertel terug gelopen richting centrum. Eerste even met een broodje in een parkje annex speelplaats gelunched waar we verrast werden door een Friesche vlag op een balkon. Na verder onderzoek bleek er geen Nederlandse naam bij de deur te hangen dus vermoedelijk zijn er hier ook SC Heerenveen fans.. ;) Toch grappig.
Daarna moesten we er toch echt aan geloven: De Dom beklimmen. Wat een verschrikking. Smalle wenteltrap waar je ook nog mensen moet passeren en niet een klein stukje, maar echt een heel end omhoog dus lekker vermoeiend. Helaas was het dus totaal niet helder dus we konden niet zo veel zien, dus voor deze dag was het de klim niet helemaal waard. Ik hoop nog een keer op een heldere dag naar boven te gaan, maar met de klim nog zo vers in het geheugen, laat dat nog even op zich wachten denk ik.
Daarna hebben we nog even op een terrasje op de andere (verkeerde) rijnoever wat gedronken om vervolgens door het Rheinpark te lopen. Het begon inmiddels kouder en nog bewolkter te worden en we waren al wat moe dus toch maar besloten om terug te gaan naar de andere kant van de Rijn en lekker nog wat te drinken en even een Brauhaus in de duiken. Hartstikke gezellig. 's Avonds nog bij een leuke Italiaan gegeten en om de avond af te sluiten besloten we nog een rondje door de Altstadt te lopen. Toen we om de Dom heen liepen hoorden we pianospel, en ik vond het verdacht live klinken. Eenmaal voor de Dom bleek dat de pianist zijn vleugel op een kar met wieltjes had gezet en hem zo even voor de Dom had gereden om hier live piano te spelen. Helemaal geweldig. Het klonk zo prachtig op het plein en hij speelde echt geweldig. Hier dus nog 15 minuten gestaan om vervolgens afscheid te nemen voor die avond. Zondag hebben we nog een rondje door de stad gelopen en samen gelunched waarna pap weer richting Heerde ging om nog een beetje uit te rusten voor de week weer begon. Een ontzettend geslaagd weekend en het was weer heerlijk om iemand rond te leiden in "mijn stad".

Afgelopen week op stage was niet al te druk. Wel op veel verschillende locaties gezeten, wat wel leuk is. Ook weer met andere mensen aan het werk enzo, altijd gezellig. Maandagavond met Patricia, een stagiaire, in de stad gegeten. Erg gezellig en het is heel jammer dat ze komende week haar laatste week heeft. Ik hoop dat er nog leuke stagiaires bij komen! Woensdag was het plan om uit te gaan met een paar mensen, maar het was ons niet gegund. De KVB had weer besloten te gaan staken (Wir bitten um Verständnis.. Uuuuhm NOT). Dus lekker balen weer. Nog een keer en ik weiger om nog een keer voor mijn maandkaart te betalen.
Vrijdagavond werd ik uitgenodigd door Richelle om na het werk mee te gaan naar een park om gezellig wat te drinken. Het was heerlijk weer dus met nog een paar collega's hebben we daar tot een uur of 8 gezeten. Richelle en haar vriend nodigden me nog uit om nog even een döner te gaan eten bij een van de besten in de stad, dus ik ben nog even met hen mee gegaan om vervolgens rond een uurtje of 9 heel moe weer thuis te zijn.
Gister was het natuurlijk weer prachtig weer, net als vandaag dus ik heb me nu al twee dagen met een boekje in het park hier om de hoek verstopt. Hartstikke lekker zo in de zon, vogeltjes op de achter grond, spelende kinderen, bbq's om je heen. Iedereen ontmoet hier elkaar buiten met dit weer. Fantastische sfeer. Ik geloof dat ik ook nog wel een beetje verkleurd ben vandaag.
Gisteravond heb ik samen met mijn huisgenote Lara pizza gemaakt en gegeten met een wijntje. Hartstikke gezellig en voor herhaling vatbaar! Nu nog een beetje rustig aan doen, want de dag is zo kort vandaag.. Heel verwarrend altijd dat gedoe met zomertijd. Ik slaap liever een uur langer. Maar het was dan wel weer lekker lang licht :)

Wat me de afgelopen weken weer echt is opgevallen is dat hier op straat heel veel wordt gedronken. Echt veel, zeker nu met dit mooie weer. Daarnaast wordt hier ook gewoon reclame gemaakt voor sigarettenmerken e.d. Ik was ontzettend verbaasd om een Marlboro reclame op een billboard te zien. Daarnaast mag je hier gewoon bbqen in de openbaarheid, een park bijvoorbeeld. Iedereen komt dus met mooi weer met zijn koelboxje en plaid, flesje wijn e.d. naar het park om hier gezellig met vrienden te barbecuen. Hartstikke gezellig, maar voor mij een beetje vreemd. Dit schept wel een boel gezelligheid en het leven is hier ook echt buiten. Niet te vergelijken met Nederland. Bakkers zijn op zondagochtend ook gewoon open. Bevalt me wel zo, dit Duitse leven.

Komende week heb ik m'n eerste functioneringsgesprek op stage, ik begin namelijk al aan mijn 8ste week deze week. Tijd vliegt echt! Daarnaast beloofd het deze week weer mooi weer te worden en ik hoop dat het doorzet naar komend weekend want dan komen mam en Annelie deze kant op! Het zou mooi zijn als zij Keulen ook op z'n mooist kunnen zien!

Ik hoop dat jullie ook zo genieten van het weer als ik!

Tot snel!! (en dan bedoel ik ook tot snel, want met Pasen ben ik weer even in het land!)

Liefs,
Marleen

  • 26 Maart 2012 - 12:26

    Wilma:

    Ik meen me te herinneren dat vorig jaar het franse leven je ook goed beviel. Alles beter dan het nederlandse? Nou, wat mij betreft trek je heel Europa door, ik geniet van afstand wel mee of kom het e.e.a. meebeleven. Nog 5 nachtjes slapen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Keulen

Stage in Keulen

Recente Reisverslagen:

15 April 2012

Ostern, daheim und Bundesliga

02 April 2012

Familie op bezoek - Deel II

25 Maart 2012

Lente!!

12 Maart 2012

La belle ville de Lyon

05 Maart 2012

Enjoying the good life..
Marleen

Na studeren in Frankrijk en stage lopen in Keulen, ga ik vanaf 10 september een half jaar backpacken door Noord-Amerika, Nieuw-Zeeland en Australië.

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 18230

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 02 Maart 2015

Wereldreis <3

04 Februari 2012 - 30 Juni 2012

Stage in Keulen

31 Augustus 2011 - 22 Januari 2012

Brest, Bretagne

Landen bezocht: