Ostern, daheim und Bundesliga - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Marleen Hoekstra - WaarBenJij.nu Ostern, daheim und Bundesliga - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Marleen Hoekstra - WaarBenJij.nu

Ostern, daheim und Bundesliga

Door: marleenhoekstra

Blijf op de hoogte en volg Marleen

15 April 2012 | Duitsland, Keulen

Hoi!

Ik geloof dat het al weer even geleden is dus tijd voor een update.

Dat ik een goed semester heb ik gekozen om in Duitsland stage te lopen, heeft zich alvast bewezen. Goede Vrijdag is hier ook een officiële (stille) feestdag. Dat betekende dat ik aan het begin van de middag al aan mijn reis richting Arnhem begon. Ik was erg blij met mijn gereserveerde stoel in de ICE want het was vrij druk met Duitse toeristen richting Nederland en met name Amsterdam. Op de radio had ik 's ochtends al een boel files gehoord in verband met vele Duitsers die een bezoekje gingen brengen aan dat prachtige land iets westelijker..
Na een vrij aangename reis kwam ik in Arnhem aan en met een korte tussenstop in Elst was ik tegen een uur of 8 in Heerde om aan een heerlijk rustig weekend te beginnen. Zaterdag lekker gelunched en bijgekletst met Desiree en 's avonds zou ik met Maarten naar de film gaan. Helaas daar aangekomen bleek alles uitverkocht te zijn dus bleef het bij een paar drankjes in Het Vliegend Paard, hoe dan ook, heel gezellig. Zondag een heerlijke Paasbrunch en lekker uitwaaien op de heide. Daarna even getest of ik ook nog kon fietsen, van die echte afstanden Heerde-Epe v.v., je kent het wel. Heerlijk! Dit bewees me wel weer dat buitenlanders toch stiekem wel gelijk hebben als ze het hebben over Nederlanders en hun obsessie met fietsen.. In Epe lekker bij m'n moeder gegeten en bijgekletst. Maandag zou ik een lift krijgen van m'n moeder richting een busstation, helaas had ze zich verslapen, maar reddende engel Maarten heeft me vervolgens naar Zwolle gebracht ("Rijden er überhaupt bussen?" met Syntus weet je het nooit). Na een wat luidruchtige reis richting Arnhem (nee niet iedereen begrijpt het concept stilte coupe..), in een overvolle ICE gestapt richting Keulen. Dankzij de stopcontacten kon ik heerlijk een film kijken en was de tocht, ondanks een kwartier vertraging, zo voorbij. Het is eigenlijk ook maar een heel klein stukje.

Door dit lange weekend, had ik dus afgelopen week alweer een korte week. Woensdag stond in het teken van een beslissende wedstrijd in de Bundesliga (BVB-FC Bayern). Hier hebben we als stagiaires voor "getippt", oftewel voor 1 euro voorspeld wat de uitslag werd (mijn gok: 1-1). Ik werd uitgenodigd door Lara (mijn huisgenote) om samen met haar en een paar vrienden de wedstrijd in een kroeg in de stad te gaan kijken. Daar zeg ik als die-hard voetbalfan natuurlijk geen nee tegen.. Erg gezellig was het wel. Ik kon vooral erg lachen om de discussies om me heen. Al die fanatiekelingen met hun theorieën. Na een boel kansen scoorde Dortmund in de tweede helft eindelijk (nu hoefde alleen Bayern nog te scoren..). Heel ironisch mist dan Robben zijn vrije trap.. Beetje jammer, maar het leverde wel weer prachtige discussies op tussen Dortmundfans en Bayernfans.
Voor mij was het vooral een interessante en best spannende wedstrijd en een gezellige avond waar ik me kostelijk heb vermaakt onder de Duitse voetbalfans.

Verder was ik helaas donderdag ziek. Ik ben steeds al zo moe en had al twee nachten amper geslapen. Dus daarom maar de hele dag in bed gelegen en vooral heel veel geslapen. Dit weekend staat daardoor ook in het teken van rustig aan doen. Gisteravond gezellig met Lara gegeten en toen hebben we ook besloten om vanochtend naar de film te gaan. De film die ik vorig weekend helaas moest missen: Intouchables. Een prachtige film! Waarom zo'n rare dag en zo'n raar tijdstip? Dit was het enige moment dat deze film in het Metropolis draaide. Wat is er zo speciaal aan het Metropolis? Dat is de enige bioscoop die films in de originele taal afspeelt. Gezien mijn afkeer van nasynchroniseren had ik niet zo heel veel zin om Fransen Duits te zien spreken. Lara vond het gelukkig ook juist leuk om hem in het Frans te zien dus was de keus snel gemaakt om vandaag maar te gaan. Wel een beetje vreemd zo in het Frans met Duitse ondertiteling maar dat ging eigenlijk vrij goed. De film is echt een aanrader! Ontzettend grappig maar met een prachtig en ook wel ontroerend verhaal.

Verder vandaag nog een beetje rustig aan doen en genieten van het weekend. Voor stage ben ik komende week druk met zoeken van respondenten voor mijn onderzoek en het nabellen en controleren van e-mailadressen. Vooral dat bellen is mijn favoriet, mja daar moet ik dan maar even doorheen.
Ik ben inmiddels ook al weer bijna op de helft.. Ik heb nog 11 weken te gaan. De tijd vliegt echt voorbij, niet normaal. Voor ik het weet zit ik weer in Nederland. Voorlopig eerst nog maar even genieten van Duitsland. Nou maar hopen dat het weer snel beter wordt.

A bien-tôt!
Viele liebe Grüsse,

Marleen

  • 25 April 2012 - 16:50

    Esther:

    Hey!! Klinkt allemaal goed hoor! Ook alweer over de helft! Ik heb nog maar 6 weken, wat vliegt de tijd! Misschien kan ik in de laatste weken dat je daar zit nog even langskomen.. moet ik even bekijken. Veel plezier nog. xxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Keulen

Stage in Keulen

Recente Reisverslagen:

15 April 2012

Ostern, daheim und Bundesliga

02 April 2012

Familie op bezoek - Deel II

25 Maart 2012

Lente!!

12 Maart 2012

La belle ville de Lyon

05 Maart 2012

Enjoying the good life..
Marleen

Na studeren in Frankrijk en stage lopen in Keulen, ga ik vanaf 10 september een half jaar backpacken door Noord-Amerika, Nieuw-Zeeland en Australië.

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 18272

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 02 Maart 2015

Wereldreis <3

04 Februari 2012 - 30 Juni 2012

Stage in Keulen

31 Augustus 2011 - 22 Januari 2012

Brest, Bretagne

Landen bezocht: