New York, concrete jungle where dreams are made of - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marleen Hoekstra - WaarBenJij.nu New York, concrete jungle where dreams are made of - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marleen Hoekstra - WaarBenJij.nu

New York, concrete jungle where dreams are made of

Blijf op de hoogte en volg Marleen

14 September 2014 | Verenigde Staten, New York

Hi there!

Op verzoek van Marloes hierbij een bericht vanuit New York!
Ik ben woensdag na zo'n 12 uur reizen om 19.00 uur aangekomen in NYC, JFK. Heel goed voorbereid... ik had niet echt een idee hoe bij het hostel te komen. Iets met een Airtrain klonk wel bekend, en in de gids die ik van Ann had gekregen met mn verjaardag stond wel een metro plattegrond dus vrij snel had ik mn weg gevonden. Eenmaal uitgestapt op Queens Plaza, het station vlak bij het hostel, had ik uiteraad geen idee welke kant ik op moest lopen... volgende keer toch maar iets beter voorbereiden. Maar ik kwam een vriendelijke aziatische student tegen die me even gebruik liet maken van zijn googlemaps. Al met al was ik om 21.00 ongeveer ingecheckt en op mn bed geploft, helemaal kapot. De vluchten waren verder prima. Reykjavik was klein en super modern, JFK was indrukwekkend, maar vooral vanwege de security en de customs...

Donderdag was het 9/11 en mijn briljante plan om naar ground zero te gaan en maar te zien.was niet heel briljant omdat alles was afgezet voor herdenkingsdiensten en.familie van de slachtoffers. Dus in plaats daarvan een wandeling langs wallstreet, ny stoch exchange, federal hal richting de kade uitkijkend op.het vrijheidsbeeld. Hier een kaartje gekocht om liberty island en ellis island te bezoeken. Mooie boottocht en beide zeer indrukwekkend en de moeite waard. Vooral om te bedenken wat het vrijheidsbeeld voor al die immigranten betekende bij het binnenvaren van NYC.

Vrijdag de dag maar begonnen bij het 9/11 memorial samen met mijn bulgaarse.roommate Kate. Vanwege het mooie weer en de enorme rij hebben we het museum.maar even overgeslagen, maar erg mooi hoe ze ground zero hebben hersteld in een grote herdenkingsplaats. Hier hebben we onze wegen gescheiden en ben ik via city hall richting Brooklyn bridge gelopen en de rivier over gestoken. Het was prachtig weer dus heb in Brooklunbridge park lekker even genoten van de zon en het uitzicht op de brug en lower manhatten. Vervolgens ben ik nog door Chinatown, Little Italy en SoHo gelopen, erg leuke wijken en heel apart om alles ineens in het Chinees te zien zijn vertaald. Hierna ben ik weer terug gegaan naar Battery Park (kade bij de ferry's naar staten island en liberty island) om nog even genieten van de zon en het uitzicht. Hier had ik om 17.30 afgesproken met Kate om de staten island ferry te pakken en vanaf de boot te kijken naar de zonsondergang en het uitzicht op de New York Skyline en het vrijheidsbeeld. De zon gaat hier al om 18.30/19.00 uur onder, dat is wel even wennen! Maar weer een heleboel indrukken! Inmiddels had ik al drie dagen op mijn wandelschoenen gelopen en had ik echt super zere voeten en was mijn prioriteit vandaag schoenen kopen...

Vandaag was het weer niet echt bijzonder, koud en vooral erg regenachtig. Vandaar dat ik ben begonnen bij het 9/11 memorial museum. Heel indrukwekkend en mooi opgezet. Hier heb ik eigenlijk de hele ochtend tot een uur of 14uur rondgelopen. Daarna naar SoHo gegaan om dan maar schienen te kopen bij een van de vele schoenwinkels die ik op Broadway had gezien. Vanwege de regen ben ik daarna een kop thee gaan drinken bij Starbucks, waar ik een uur lang heb zitten kletsen met twee dames uit Pensylvenia. Erg gezellig en leuk om met Amerikanen kennis te maken! Het plan was om begin van de avond naar het Guggenheim te gaan maar de rij was hier 'around the block' dus in plaats daarvan een stukje door central parc gelopen en via broadway naar Times Square gegaan. Central Parc was erg leuk, en vooral ook herkenbaar door wat je in films ziet, Times Square vond ik een tegenvaller en meer een must see die je snel even meepakt.

Aan het eind van iedere dag (toch zeker 10-12 uur sight seeing en indrukken opdoen) ben ik vooral erg kapot. Na drie dagen begint het ook eindelijk wat werkelijker te worden dat ik in New York ben en ik kan ook vast zeggen dat ik misschien wel een beetje verliefd aan het worden ben op deze stad. It seems like a big concrete jungle where dreams are made of. Mensen zijn vriendelijk, de stad leeft echt en iedere wijk ademt zijn eigen sfeer.

Ik ben blij dat ik hier zo lang heb, want ik heb nog lang niet genoeg gezien en heb zin om nog meer te zien!

Liefs vanuit New Amsterdam!

  • 14 September 2014 - 06:52

    Maartje:

    Wauw, superleuk om je reisverslag te lezen. Mooi dat het zo goed bevalt om zo te reizen, dat je leuke mensen tegenkomt en toffe dingen kan zien!! Ik heb nachtdienst (gehad) en het lezen van jouw reisverslag heeft me er toch weer een paar minuten doorheen geholpen ;-) Blijf genieten (en af en toe schrijven, zodat we kunnen meegenieten...) Liefs

  • 14 September 2014 - 11:06

    Rixt Hoekstra:

    He Marleen,

    Heel herkenbaar wat je schrijft! Zelf vond ik het ook zeer indrukwekkend dat alles 24 uur per dag door raast. Goed gepland om daar wat langer te blijven; er is zoveel te zien en te beleven. Geniet!
    Groeten van Rixt

  • 14 September 2014 - 11:18

    Micael:

    Mooi! Wat fijn om te lezen dat je het al zo naar je zin hebt en dat je al zoveel gedaan hebt. Nogmaals, het begint helemaal te kriebelen! Enjoy and explore as much as you can! Liefs.

  • 14 September 2014 - 11:27

    Nathalie:

    Marly! Wat ontzettend gaaf allemaal! Ik ga je Amerikaanse avonturen zeker volgen. Take care! Xx Nathalie

  • 14 September 2014 - 11:35

    Carole :

    Fantastisch om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Je zult wel tijd te kort komen om echt alles te kunnen zien. Ik hoop dat je nog veel en veel meer gaat beleven.Ik houd het in ieder geval in de gaten.

  • 14 September 2014 - 11:37

    Carole :

    En oja.... Natuurlijk een knuffel van mij!

  • 25 September 2014 - 23:30

    Anneke:

    Lieve Marleen, wat heerlijk om je verslag te lezen. Ik was daar vorig jaar ook en liep zo met jou mee! Kon het me helemaal voorstellen. Ik heb nu inmiddels een paar foto,s gezien en begrijp dat je al wat gezellige mensen hebt ontmoet! Ik kijk uit naar je volgende verhaal. Liefs en veel plezier!Anneke.

  • 26 September 2014 - 08:58

    Gery Boonstra:

    He meid ik ga je volgen en tot nu toe al genoten van je prachtige verhalen.
    veel liefs Gery

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Na studeren in Frankrijk en stage lopen in Keulen, ga ik vanaf 10 september een half jaar backpacken door Noord-Amerika, Nieuw-Zeeland en Australië.

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 18237

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 02 Maart 2015

Wereldreis <3

04 Februari 2012 - 30 Juni 2012

Stage in Keulen

31 Augustus 2011 - 22 Januari 2012

Brest, Bretagne

Landen bezocht: