Living the Australian life in Manly - Reisverslag uit Manly, Australië van Marleen Hoekstra - WaarBenJij.nu Living the Australian life in Manly - Reisverslag uit Manly, Australië van Marleen Hoekstra - WaarBenJij.nu

Living the Australian life in Manly

Blijf op de hoogte en volg Marleen

21 Januari 2015 | Australië, Manly

Hoi allemaal,

Het is al weer een hele tijd geleden, dus het leek me de hoogste tijd voor een update vanuit het verse Australia.

11 december ben ik samen met Julie verhuisd naar het appartement in Fairlight, Manly. Hier heb ik de afgelopen weken gewoond. De eerste dag in Manly ben ik meteen op zoek gegaan naar een baantje. Na een paar cvs te hebben uitgedeeld, liep ik binnen bij een bar/restaurant waar ik meteen werd uitgenodigd voor een trial shift voor de volgende dag en een week later mocht ik beginnen. Het was erg leuk om weer in een bar te werken en zoveel contact te hebben met mensen. De helft van de gasten vraagt waar ik vandaan kom; Norway, Sweden, Denmark? Dus een gesprekje is zo gemaakt. Ik moest wel enorm wennen aan de namen van de verschillende bieren en sterke dranken. Collega's waarmee ik werkte waren voor de helft Australiers en de rest was heir op een working holiday visum zoals ik.
Over het algemeen een werkte ik 6 avonden in de week. Overdag lekker naar het strand een beetje bijkleuren en zwemmen en op mn vrije dag op pad om de omgeving te verkennen. Heerlijk om een tijdje op dezelfde plek te zitten en wat anders te doen dan elke dag weer je backpack inpakken en onderweg te zijn.

Kerst en Oud en Nieuw kwam ook snel dichterbij en helaas moest ik erg feel werken. Eerste Kerstdag wel lekker vrij en die heb ik samen met Julie doorgebracht op het strand en lekker uitgebreid gekookt en 's avonds lekker een film gekeken. Echt in de kerststemming waren we niet, maar we hebben er een erg gezellige dag gehad. Kerst hoort niet in 30 graden te zijn zonder familie. Toch wel een leuke ervaring om te zien hoe ze hier in grote getalen op het strand gaan barbecuen met kerstmutsen op! Met Oud&Nieuw moest ik helaas ook werken, rond de feestdagen was bijna iedereen vrij en werden er veel feesten georganiseerd in de bar en iedereen moest werken. Zo kon ik helaas niet het spectaculaire vuurwerk van Sydney bekijken. Al kostte het ook belachelijk veel om op een goede locatie te gaan kijken (200-400 dollars), en dat vond ik toch wel wat veel van het goede. De sfeer op het werk was gelukkig goed, er werd veel fooi gegeven en met feestdagen geldt een hoger uurloon dus ik had niet veel te klagen.

Tussen de feestdagen door wel wat ziek geweest maar met wat extra slaap dacht ik dat wel te kunnen verhelpen. Dat was een beetje te optimistisch en 8 januari was mn weerstand zo laag dat ik een enorme onsteking op mn lip had, opgezette klieren, ontstoken tandvlees, dikke en pijnlijke keel had en met hoge koorts wakker werd. Toen me toch maar ziekgemeld en toen het de volgende dag nog erger was, toch maar een bezoekje gewaagd aan een arts, en dat was maar goed ook. Na een korte blik in mn keel, zat de arts hoofdschuddend tegenover me, toch wel enigszins beangstigend. Ik zou hoogstwaarschijnlijk Glandular fever hebben. Ik had net als jullie geen idee, en na wat uitleg kon ik eruit opmaken dat hij doelde op de ziekte van Pfeiffer. Ik mocht twee weken niet werken, kreeg een boel pillen mee voor al bovengenoemde symptomen en moest meteen een bloedtest doen. Hij raadde me aan de uitslag af te wachten, maar raadde me aan bij positieve uitslag toch maar serieus te overwegen mijn reis af te breken en naar huis te gaan. Dat deed mn wereld even instorten, maar gelukkig sloegen de medicijnen aan en was de uitslag van de bloedtest in orde en was het alleen een fikse keelontsteking en wat bijkomende kwalen door mijn lage werstand. Na een week rust voelde ik me al een stuk beter.

Omdat ik op het werk al had aangegeven dat ik niet mocht werken heb ik lekker plannen gemaakt om te gaan reizen. De afgelopen dagen ben ik op bezook geweest bij een australische vriend die ik in Venice Beach heb ontmoet. Die woont in de buurt van Newcastle, 2,5 uur hier vandaan. Echt een prachtige omgeving en een aantal super leuke dagen gehad.
Zondag laat ik Manly achter me en ga ik samen met Julie en Megs (een australische die we op de tour in Amerika hebben leren kunnen) met een gehuurd even camper van Sydney naar Melbourne reizen. Onderweg zullen we ondermeer de Great Ocean Road aan doen en een paar dagen in Melbourne doorbrengen. Daarna zal ik 7 februari terug naar Sydney vliegen om zoals het idee nu is, een groepsreis de kust omhoog te doen, voordat ik 1 maart naar Nederland vlieg.... Toch wel heel definitief om dat nu op te schrijven.

Voor nu ga ik vooral eerst optimaal genieten van mijn tijd in het toch ook wel prachtige Australie. Mn indruk was eerst niet heel positief maar nu ik de afgelopen week meer heb gezien en rondgereist heb ik heel veel zin om meer te zien en te gaan reizen en verkennen. Ik hoop tussen het reizen door nog een update te kunnen geven.

Heel veel liefs vanuit het warme Australie!

  • 21 Januari 2015 - 15:34

    Elise:

    Wat een geluk dat je geen Pfeiffer hebt! Wel even schrikken zeg. Gelukkig kan je je reis gewoon afmaken. Prijs je gelukkig met de tijd die je nog hebt (ook al schiet 1 maart op)!

  • 21 Januari 2015 - 15:49

    Jenneke Brouwer:

    leuk om van je te kezen Marleen. Hele goede tijd verder toegewenst. Willem en Michelle wachten op de baby, in principe nog 2 weken. Doeg Jenneke

  • 26 Januari 2015 - 19:41

    Gery Boonstra:

    He meid wat ontzettend fijn dat de ziekte van pfeifer aan je is voorbij gegaan.
    ziek zijn is niet fijn maar nu alles weer top en lekker nog volop genieten.
    Heel veel plezier en hoop nog een volgend verslag van je te mogen ontvangen.
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Na studeren in Frankrijk en stage lopen in Keulen, ga ik vanaf 10 september een half jaar backpacken door Noord-Amerika, Nieuw-Zeeland en Australië.

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 18225

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 02 Maart 2015

Wereldreis <3

04 Februari 2012 - 30 Juni 2012

Stage in Keulen

31 Augustus 2011 - 22 Januari 2012

Brest, Bretagne

Landen bezocht: