Uitpakken! - Reisverslag uit Brest, Frankrijk van Marleen Hoekstra - WaarBenJij.nu Uitpakken! - Reisverslag uit Brest, Frankrijk van Marleen Hoekstra - WaarBenJij.nu

Uitpakken!

Door: marleenhoekstra

Blijf op de hoogte en volg Marleen

04 September 2011 | Frankrijk, Brest

Hoi allemaal!!

Hier ben ik dan, vanuit Frankrijk! Ik ben nog niet eens een week weg en heb al weer genoeg dingen gedaan en meegemaakt..

Woensdag ben ik samen met m'n vader en Annelie vertrokken richting Frankrijk. Na 700 km besloten we iets ten zuiden van Caen te overnachten om de volgende dag weer op tijd te vertrekken voor de laatste 400 km.. We kwamen donderdag rond 14.00 uur in Brest aan. Om 17.30 uur had ik een afspraak met mijn contactpersoon van de residentie waar ik verblijf. Zij heeft me de kamer laten zien en gecontroleerd of alles in de juiste staat was. En alles is in de juiste staat. De meubels zijn allemaal nieuw en modern en het ziet er allemaal netjes en schoon uit dus het is helemaal prima. Ruimte genoeg, ik heb zelf een balkon! 's Avonds zijn we nog even de stad in geweest en hebben daar gegeten.

Vrijdag werd ik verwacht op ESC (Ecole Supérieure de Commerce). Toen ik daar aankwam waren er al veel mensen en werd al snel aan iedereen voorgesteld en het gesprek kwam al snel op gang. Wonder boven wonder werd ik gister pas ondervraagd over 'our drugpolicy'. Tijdens deze introductie dag heb ik kennis kunnen maken met het gebouw, de bieb, de mensen waar ik terecht kan met vragen etc. De mensen zijn hier heel vriendelijk, echt super! Aan het eind van de dag werd al snel gepraat over wanneer en waar we zouden gaan stappen. Er zijn trouwens zoveel verschillende nationaliteiten, echt leuk om mee te maken.

Gister ben ik begonnen met uitpakken, maar het bleef bij het opmaken van mijn bed want ik zou samen met een Duits meisje de stad in gaan om een frans telefoonnummer te regelen (dat waarschijnlijk toch duurder is dan mijnn nederlandse nummer...). Ik ging vol goede moed op mijn fiets naar de stad maar helaas fietste ik spontaan de verkeerde kant op (wat zou jij doen als je bij een splitsing was en je kon kiezen voor stijl omhoog of lekker naar beneden...) dus was ik enigszins verdwaald. Lekker balen maar gelukkig had ik een kaart en is de stad niet super groot en kwam ik 15 minuten later dan gepland toch bij het appartement van het Duitse meisje en konden we de stad in. Ik heb toen ook meteen besloten een busabonnement te halen voor deze maand want ik weet niet of fietsen nou zo ideaal is naar de stad maar dan kan ik in ieder geval kiezen.
Gisteravond dacht ik mooi met de bus naar het centrum te kunnen om daar op een kamer van een andere Erasmusstudent wat te drinken voor we gingen stappen. Eenmaal bij de bushalte bleek dat er na 20.30 uur geen bussen meer rijden.. En ik dacht dat het openbaarvervoer in Heerde beroerd was.. Vandaag op zondag rijden er bussen van 9.00 tot 17.30 ofzo en alleen om het uur.. Ik snap er niets van. Dus gister maar lopend de stad ingegaan zodat ik terug met een taxi terug kon na het stappen. Dit was mijn eerste avond in de stad en helemaal super om hier lekker uit te gaan.

Het is nu inmiddels 18.30 uur en ik heb nog steeds maar weinig uitgepakt dus dat moet ik echt vanavond gaan doen anders komt het niet goed denk ik. Morgen nog een paar dingen kopen die ik gister vergeten was (afwasmiddel enzo, is wel handig als je wilt afwassen..).

Dus ik ga nu eerst uitpakken en opruimen en dan bedenken wat ik ga eten. Hopelijk vind ik hier een goede manier om mezelf te verplaatsen. Ik zit niet echt in het centrum en ook al is het een relatief kleine stad, het is wel handig om snel in het centrum te kunnen komen. Dus of dat met de bus, te voet of met de fiets is, dat maakt me niet uit, maar dat ga ik vast nog ontdekken deze week.
Mijn lessen beginnen pas 12 september dus ik heb nog even om het allemaal uit te zoeken. Tot die tijd zijn mijn vader en annelie ook nog in de buurt dus daar zal ik vast ook nog even een dag met op pad gaan.

Ik denk dat mijn verhaal nu al weer veel te lang is. Misschien moet ik niet proberen alles te willen vertellen.

Mochten jullie nog een kaart willen sturen of iets dan kan dat, mijn adres is:

Residence Saint-Luc
Appartement 111
15, Rue Jean Bon Saint-André
29200 Brest

A bientôt!
Marleen

  • 04 September 2011 - 17:24

    Andrea:

    Afwasmiddel: klinkt heel bekend ;) Hoort er allemaal bij! Veel plezier de komende tijd!!!

  • 04 September 2011 - 17:45

    Sarah:

    Hey Marleen,
    Klingt goed allemaal, je bent al lekker op gang. Hoe ver is het centrum dan bij jou vandaan ? Kun je wel een beetje shoppen daar? Nou je bed ligt al weer klaar voor je hoor!!
    Ik moet erg wennen in Heerde zonder jullie.
    Het lijkt me een geweldige ervaring tussen zoveel nationaliteiten.
    Zet em op!!
    Liefs van mij

  • 06 September 2011 - 15:45

    Desiree:

    Ha ik heb je gevonden!
    Maar klinkt goed hoor! Lekker dat je nog even vakantie kan vieren .. Ik zit nu voor de tweede dag in de bieb.. Gelukkig is t buiten ook erg grijs, zodat ik in ieder geval geen lekker weer mis;)
    Blijf vooral alles vertellen,
    x

  • 09 September 2011 - 14:15

    Manon:

    Hee meid:)

    Leuk om te horen, lijkt me echt geweldig om daar te zijn! Spannend maar toch een keer wat anders he!
    Fijn dat er veel verschillende nationaliteiten zijn, dan ben je niet de enige buitenlander;)
    Geniet nog ff van je laatste vrije weekend en dan succes met de colleges
    !
    Hier mis je niets, windesheim is nog steeds saaiiiii:s
    Dikke kus en knuffel vanuit Epe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Brest

Brest, Bretagne

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2012

From Paris to Berlin.... Ehm Brest to Köln

16 December 2011

Driving home for Christmas!

21 November 2011

Rennes et Mont-Saint-Michel

11 November 2011

De tijd vliegt

20 Oktober 2011

Il y a longtemps!
Marleen

Na studeren in Frankrijk en stage lopen in Keulen, ga ik vanaf 10 september een half jaar backpacken door Noord-Amerika, Nieuw-Zeeland en Australië.

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 18252

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 02 Maart 2015

Wereldreis <3

04 Februari 2012 - 30 Juni 2012

Stage in Keulen

31 Augustus 2011 - 22 Januari 2012

Brest, Bretagne

Landen bezocht: