De tijd vliegt - Reisverslag uit Brest, Frankrijk van Marleen Hoekstra - WaarBenJij.nu De tijd vliegt - Reisverslag uit Brest, Frankrijk van Marleen Hoekstra - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt

Door: marleenhoekstra

Blijf op de hoogte en volg Marleen

11 November 2011 | Frankrijk, Brest

Hoi allemaal!

Het is al weer veel te lang geleden, ik weet het. Zoals ik de vorige keer al zei, begin het 'gewoon' te worden hier. Ik voel me thuis en het feit dat het nog maar 5 weken is voordat ik met Kerst naar huis ga, is toch wel een beetje beangstigend. Voor mij betekent dat, dat ik afscheid moet gaan nemen van mijn vrienden hier, van mensen waar ik zo sterk naar toe ben gegroeid, en dat is lastig. Maar daar ga ik nog even niet aan denken.

Vorige week had ik vakantie en dat was wel even lekker. Veel tijd gehad om na te denken en daarnaast moest ik ook aan de studie. Voor de vakantie had ik al een tentamen Spaans gehad, en dat ging wel redelijk. De uitslag laat nog even op zich wachten. Daarnaast moest ik deze week wat dingen inleveren. Afgelopen maandag had ik een tentamen Boekhouding. Dit moest in tweetallen maar omdat wij met 3 Nederlandse meiden zijn en de rest Frans is, mochten wij dit gelukkig met z'n 3en doen. En dit viel ons erg mee. Volgende week staat recht op het programma en dat wordt nog een hele klus! De komende vijf weken zal ik nog vaker tussentijdse tentamens hebben, een goede test om te kijken of ik a) de stof begrijp en b) de taal genoeg onder de knie heb om een tentamen de maken.

Naast tentamens beginnen mijn projecten een beetje vorm te krijgen. Voor marketing moeten we voor een regionale krant 'koud bellen'. Ik dacht dat dat in het Nederlands al lastig was, maar in het Frans is het toch wel dramatisch. Niet raar dat ik dus nog niets 'verkocht' heb. Wel heeft het een aantal leuke gesprekken opgeleverd en is het een goede oefening om Frans te praten.
Voor communicatie moeten we de communicatie organiseren en uitvoeren voor een evenement dat we zelf bedacht hebben. In ons geval is dat een spel: winkeliers in een bepaalde wijk van Brest wisselen een symbool van hun winkel uit. De mensen/klanten/voorbijgangers noteren welk symbool in welke winkel te vinden is. Hier vallen natuurlijk mooie prijzen mee te winnen. Dit alles om de verkoop en het bezoek in deze wijk te stimuleren aangezien de winkeliers flink te lijden hebben gehad onder de werkzaamheden m.b.t. de aanleg van de Tram.

Als het goed is gaan we volgend weekend eindelijk naar Rennes met een groep studenten. Dit staat al weken op het programma maar komt er steeds niet van. Met een beetje geluk kunnen we ook nog een bezoekje brengen aan Mont Saint Michel.
Verder ben ik weinig thuis en veel bij anderen. Dit weekend zal een van de weinige weekenden zijn dat ik een beetje tijd voor mezelf heb en een beetje rustig aan doe. Ook wel lekker op zich. Maar goed, je weet nooit wanneer de plannen weer worden omgegooid hier.

De tijd vliegt! Dat betekent dat ik het naar m'n zin heb en dat is natuurlijk goed. Ik ga nog even niet nadenken over naar huis gaan, maar geniet nog even van het hier en nu, als jullie het niet erg vinden.

Tot snel,
Liefs


  • 13 November 2011 - 20:25

    Elise:

    Klinkt goed Marleen! Gewoon nog even genieten.

    groetjes

  • 13 November 2011 - 23:01

    Desiree:

    Hey leuk dat je ook op mijn waar ben jij hebt gepost haha!
    Klinkt wel super lastig hoor al die tentamens in het frans enzo! echt super dat het toch steeds beter gaat:)
    Ik heb net mijn engels test gehad om mijn niveau te bepalen, ging niet fantatisch is toch echt meer dan 3 jaar geleden dat ik iets van grammatica heb gehad natuurlijk;) maar misschien valt het mee:)

    Veerl succes met de komende tentamens! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Brest

Brest, Bretagne

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2012

From Paris to Berlin.... Ehm Brest to Köln

16 December 2011

Driving home for Christmas!

21 November 2011

Rennes et Mont-Saint-Michel

11 November 2011

De tijd vliegt

20 Oktober 2011

Il y a longtemps!
Marleen

Na studeren in Frankrijk en stage lopen in Keulen, ga ik vanaf 10 september een half jaar backpacken door Noord-Amerika, Nieuw-Zeeland en Australië.

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 18259

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 02 Maart 2015

Wereldreis <3

04 Februari 2012 - 30 Juni 2012

Stage in Keulen

31 Augustus 2011 - 22 Januari 2012

Brest, Bretagne

Landen bezocht: