Kölle Alaaf!! - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Marleen Hoekstra - WaarBenJij.nu Kölle Alaaf!! - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Marleen Hoekstra - WaarBenJij.nu

Kölle Alaaf!!

Door: marleenhoekstra

Blijf op de hoogte en volg Marleen

19 Februari 2012 | Duitsland, Keulen

Hoi allemaal,

En toen zat de tweede week er al weer op en ben ik weer wat ervaringen rijker.

Op stage gaat alles goed. Ik begin er aardig in te komen en begin me zelf een beetje te interesseren in Nederlands voetbal, want tsjaa Sport und Markt, het zegt al genoeg. Ik probeer dus een beetje op de hoogte te blijven van wat er in de Eredivisie, Europa League en Champions league gebeurt. Straks word ik nog een voetbalfanaat.. Zo ver is het gelukkig nog lang niet.
De taken die ik heb zijn er vooral op gericht om kennis te maken met de klanten en de opdrachten die op dit moment lopen en daarnaast wat voor resultaten interessant zijn om te presenteren. Dat inzicht begint nu een beetje te komen en het is allemaal super interessant, ook wel fijn want ik heb nog 18 weken te gaan.. ;)
Verder heb ik eindelijk een opdracht geformuleerd en heeft Windesheim na wat gezeur groen licht gegeven, wat betekent dat ik komende week aan de slag kan gaan. Ik ben benieuwd.

Daarnaast begon deze week het Carnaval. Woensdagavond hadden een aantal medestagiaires dan ook besloten naar een pre-party te gaan, en die kans kon ik natuurlijk niet laten lopen. Wel was ik de enige die donderdag fris en fruitig om 8.45 op kantoor moest verschijnen, maar dat mocht de pret niet drukken. Na eerst een paar biertjes in een kroeg zijn we naar het feest gegaan dat van tot ongeveer 0.30 zou duren, dus ik zou ook niet te laat zijn. De Carnavals sfeer zat er al aardig in dus veel verkleedde mensen en de ene na de andere Carnavals-hit. Een hartstikke leuke avond en gelukkig is Keulen een veilige stad dus alleen terug naar huis met de tram was geen probleem. Het was nog erg druk op het Hauptbahnhof...
Donderdag was het natuurlijk wel vroeg toen ik weer uit bed moest. Na een koude douche was ik wel weer klaar wakker. Helaas kwam er gewoon geen warm water uit de kraan, mja ik moest toch douchen... Vervolgens maar op weg naar Sport und Markt gegaan, waar ik al veel verkleedde kinderen en hun verkleedde moeders zag fietsen. De tram van 8.45 zat ook al stampvol met indianen, smurfen, bijen, cowboys, disneyfiguren etc. Toch een beetje rare gewaarwording zo vroeg in de ochtend. Op kantoor was het vrij rustig aangezien een groot aantal mensen vrij was. Rond de lunch waren de mensen op straat al aardig bezopen, en toen ik naar huis ging om 17.30 stonden er nog steeds rijen voor de kroegen en werd er luidkeels gezongen en vooral een boel bier gedronken.
Vrijdagavond moest ik er dan zelf aan geloven. Samen met mijn huisgenote en 3 vriendinnen zou ik naar het '65. Medizinerball' gaan. Onder het genot van een wijntje uiteindelijk m'n best gedaan om me een beetje normaal te voelen in mijn katten-kostuum. Het feest bleek in een enorm gebouw te zijn met een boel verschillende zalen waar ook verschillende muziek werd gedraaid tot mijn opluchting. Beneden in de ontvangst hal live-bands met 'normale' muziek en een zaal met carnavalsmuziek. Boven een zaal met live carnavalsmuziek en nog een zaal met een dj. De sfeer was echt geweldig en het gebouw was super aangekleed. Er waren echt verschrikkelijk veel mensen, in de meest uiteenlopende kostuums. Echt super gaaf om allemaal te zien en mee te maken. Ik heb m'n ogen uitgekeken. Om 2 uur kon ik alleen niet meer op m'n voeten staan en heb ik de rest nog een fijne avond gewenst en ben ik alleen naar huis gegaan. Bij de tramhalte aangekomen moest ik helaas nog 20 minuten wachten op de volgende tram en op Neumarkt moest ik nog overstappen op lijn 18 richting de wijk waar ik woon. Laat er nou net een Carnavalshit geschreven zijn over een bepaalde lijn 18 die dan 'heute bis nach Instanbul fährt', dus er werd natuurlijk luidkeels gezongen. Het was echt mega druk, de ene helft dronken en de andere helft gewoon moe. Uiteindelijk heb ik er een uur over gedaan om thuis te komen aangezien de nacht-trams op elkaar wachten zodat het overstappen midden in de nacht ook mogelijk wordt gemaakt. Toen was ik wel kapot.. Maar een ontzettend leuke avond gehad!

Dit weekend weer een beetje rustig aan gedaan. Het weer loont zich niet echt om op verkenning uit te gaan en m'n knie is door 'al dat gefeest' van deze week ook niet echt zoals ik het graag zou zien. Volgende week weer een nieuwe kans. Morgen zal het ook rustig op kantoor zijn aangezien morgen de grote carnavalsparade van Keulen is. Helaas kan ik die dus niet zien, maar het zal daardoor wederom rustig zijn om kantoor.
Vanaf woensdag is het leven weer normaal en kan ik weer vertrouwen op de openingstijden.

Oja, vorig weekend heb ik ook nog even besloten dat ik 8 tot en met 11 maart naar Lyon ga. Dan ga ik op bezoek bij Esther en die week gaan ook nog vrienden vanuit Brest de toerist uit hangen in Lyon dus kan ik dat mooi combineren. Ik heb er nu al ontzettend veel zin in. Een lekker lang weekend genieten! Daarnaast is mijn familie ook inmiddels begonnen met plannen om langs te komen. Hartstikke leuk allemaal!

Nog een fijne zondag en tot snel!

Kölle Alaaf!!!

  • 19 Februari 2012 - 16:01

    Esther:

    Jaaaaaaaaaaa Lyon!! Woehoe, ik heb er zin in :). xxxxx

  • 19 Februari 2012 - 19:35

    Alex & Jannie:

    En wij maar denken dat je van de degelijke Veluwe komt waar het woord carnaval nog uitgevonden moet worden ;-). Maar eh.... waar zijn de foto's van Marleen in een schattig katten-kostuum? We zijn best wel een beetje nieuwsgierig :-). Tschüß!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Keulen

Stage in Keulen

Recente Reisverslagen:

15 April 2012

Ostern, daheim und Bundesliga

02 April 2012

Familie op bezoek - Deel II

25 Maart 2012

Lente!!

12 Maart 2012

La belle ville de Lyon

05 Maart 2012

Enjoying the good life..
Marleen

Na studeren in Frankrijk en stage lopen in Keulen, ga ik vanaf 10 september een half jaar backpacken door Noord-Amerika, Nieuw-Zeeland en Australië.

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 18247

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 02 Maart 2015

Wereldreis <3

04 Februari 2012 - 30 Juni 2012

Stage in Keulen

31 Augustus 2011 - 22 Januari 2012

Brest, Bretagne

Landen bezocht: